LOADING

Type to search

Is een website voor je bedrijf nog steeds noodzakelijk?

Zakelijk

Is een website voor je bedrijf nog steeds noodzakelijk?

Delen
Eigen website noodzakelijk

Door de komst van social media platformen is er de voorbije jaren heel wat veranderd. In het bijzonder de komst van Facebook heeft er voor gezorgd dat steeds meer startende ondernemers zich de vraag stellen of een bedrijfswebsite nu wel of niet nog noodzakelijk is. Op welke manier creëert een website op vandaag namelijk nog een (extra) meerwaarde ten opzichte van social media? Wij zochten het voor je uit en hebben onze bevindingen hieronder alvast even voor je op een rijtje gezet!

Hoe belangrijk is een zakelijke website nog?

Dat er tegenwoordig soms vraagtekens worden geplaatst bij het belang van een zakelijke website hoeft in principe niet echt te verbazen. Dit maakt het echter nog niet terecht, in tegendeel. Het is dan ook zo dat een bedrijfswebsite ook vandaag de dag nog steeds erg belangrijk is. Dit omwille van verschillende redenen, namelijk:

  1. Er wordt een optimale vindbaarheid mee gecreëerd op het internet;
  2. Je kan (potentiële) klanten meteen voorzien van heel wat interessante informatie;
  3. Een zakelijke website kan fungeren als belangrijk online verkoopkanaal;
  4. Aanwezig zijn op het internet met een eigen website schept (veel) extra vertrouwen;

Bovenstaande is nog niet alles. Verder is het zo dat er ook heel wat verschillende vormen van online marketing bestaan. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om gebruik te maken van Google Ads. Het betreft hier advertenties die op efficiënte wijze een zeer specifieke doelgroep weten aan te spreken. Heb je geen eigen bedrijfswebsite? Dan zal het ongelofelijke potentieel van deze vorm van online marketing voor altijd onbereikbaar blijven voor jouw onderneming.

Is aanwezigheid op social media dan overbodig?

Veel mensen zullen zich naar aanleiding van bovenstaande nu wellicht de vraag stellen of aanwezigheid op social media dan overbodig is. Dat is zeker niet het geval. Het is namelijk in de praktijk zo dat er op verschillende manieren een bepaalde meerwaarde wordt gecreëerd door je zakelijke aanwezigheid op social media. Het gaat hierbij onder meer om de volgende voordelen:

  1. Er kan een meerwaarde worden gecreëerd op vlak van naambekendheid;
  2. Het is mogelijk om een nieuwe en / of grotere doelgroep te bereiken;
  3. Aanwezigheid op social media zorgt voor extra links naar jouw zakelijke website;
  4. Er kan via bijvoorbeeld Facebook en Twitter meer persoonlijke interactie plaatsvinden;
  5. Het is mogelijk om nieuwe inzichten te krijgen in de reputatie van je bedrijf;

Bovenstaande voordelen maken het in ieder geval duidelijk, als bedrijf is aanwezig zijn op social media beslist geen overbodige luxe.

Hoe creëer je een optimale wisselwerking tussen je website en social media?

De informatie op deze pagina heeft reeds duidelijk gemaakt dat er in het meest optimale geval zowel gebruik wordt gemaakt van een bedrijfswebsite als dat er wordt gezorgd voor aanwezigheid op social media. Een optimale wisselwerking tussen beide kanalen of platformen kan in de praktijk op zeer eenvoudige wijze worden verkregen, namelijk:

  1. Door je social media te integreren in de webcare van je bedrijf;
  2. Door content van je website via je social media accounts of pagina’s te delen;

Wanneer je het een beetje goed aanpakt zal je kunnen vaststellen dat zowel jouw zakelijke website als je social media pagina’s en accounts een structurele bijdrage kunnen leveren aan de solvabiliteit evenals het potentieel van je onderneming.