LOADING

Type to search

Hoe behaal je zakelijk succes op Facebook?

Zakelijk

Hoe behaal je zakelijk succes op Facebook?

Delen
Facebook zakelijk

Social media is ongelofelijk krachtig. Een social media platform is in de praktijk niet alleen ongelofelijk interessant voor particulieren, dit geldt ook zeker voor bedrijven. Door de jaren heen zijn er op tal van verschillende social media websites heel wat extra mogelijkheden verschenen voor zakelijke gebruikers. Dit geldt niet alleen voor Facebook, maar ook voor andere platformen zoals Twitter evenals Instagram. Alles bij elkaar gezien blijken de meeste bedrijven toch vooral te  focussen op Facebook, maar hoe behaal je nu precies zakelijk succes op dit social media platform? We vertellen het je graag door middel van de informatie op deze pagina!

1.) Maak een zakelijke pagina aan voor je bedrijf

De eerste stap in de richting van zakelijk succes behalen met Facebook is natuurlijk het aanmaken van een zakelijke pagina. In het verleden kozen veel bedrijven er voor om gewoon een normaal profiel aan te maken voor hun bedrijf, maar dat is eigenlijk niet interessant. Niet alleen is het aantal vrienden op Facebook beperkt, daarnaast biedt een zakelijke pagina gewoon veel meer mogelijkheden. Wil je dus met andere woorden echt gaan inzetten op Facebook als (extra) communicatiekanaal richting je (potentiële) klanten? Kies dan voor een zakelijke pagina!

2.) Zorg voor regelmatige activiteit op je Facebookpagina

Het alleen maar aanmaken van een zakelijke pagina op Facebook voor je bedrijf is uiteraard niet voldoende. Op het ogenblik dat je deze hebt aangemaakt moet je er voor zorgen dat er steeds een bepaalde activiteit op vast te stellen is. Alleen op deze manier worden potentiële klanten er van overtuigd dat je over een actief en interessant bedrijf beschikt. Plaats dus met andere woorden regelmatig interessante informatie op je Facebookpagina en probeer snel te reageren op eventuele vragen die worden gesteld.

3.) Gebruik Facebook als onderdeel van je webcare

Zowel potentiële klanten als huidige klanten vinden het tegenwoordig ongelofelijk belangrijk om snel een duidelijk antwoord te krijgen op mogelijke vragen. Facebook kan ook hier een belangrijke rol in spelen. Door Facebook onderdeel uit te laten maken van je webcare kan je meteen bepaalde vragen beantwoorden of problemen oplossen waar klanten mee geconfronteerd worden. Dit kan je klantendienst naar een structureel hoger niveau tillen.

4.) Content is key

Je mag je zakelijke pagina op Facebook nog zo mooi vormgeven, vooral de inhoud is belangrijk. Omwille van deze reden wordt het aangeraden om echt een bepaalde informatieve meerwaarde te creëren met behulp van je Facebookpagina. Dit kan op verschillende manieren. Content kan dan ook onder meer worden geplaatst onder de vorm van:

  • Interessante teksten;
  • Filmpjes;
  • Foto’s van bijvoorbeeld nieuwe producten;

Wil je in de praktijk graag kunnen rekenen op een optimale wisselwerking tussen je Facebookpagina en je website? Ook dat is perfect mogelijk. Integreer bijvoorbeeld een blog in je website en deel je blogartikelen via social media. Op deze manier sla je twee vliegen in één klap. Niet alleen kan je jouw expertise op een efficiënte manier delen, daarnaast kan je ook nog eens meteen achterhalen wat je (potentiële) klanten vinden. Dit laatste kan onder meer door de reacties op het artikel in kwestie in het oog te houden.